dimecres, 10 de novembre del 2010

Sàhara al cor

Diu un conegut poema de Martin Niemöller:

Quan els nazis vingueren pels comunistes
Em vaig quedar callat;
Jo no era comunista.

Quan tancaren als socialdemòcrates
Vaig romandre en silenci;
Jo no era socialdemòcrata.

Quan vingueren pels sindicalistes
No vaig dir res;
Jo no era sindicalista.

Quan vingueren pels jueus
No vaig pronunciar paraula;
Jo no era jueu.

Quan vingueren per mi
No quedava ningú per dir alguna cosa.

I això és el que passa amb el nostre aïllament. Cada dia estem més comunicats virtualment però més incomunicats personalment. No estem al carrer, no ens involucrem i després, passen les coses que passen.

Ens queixem de tot i no anem a les manifestació. Reneguem dels polítics, però no anem a votar el dia que toca. Critiquem la televisió, i l’engeguem totes les nits.

Hui, com fa 30 anys, li ha tocat al Sàhara. Com li va tocar a Iraq, a Afganistan, Vietnam, el Kurdistan, Kosovo... ¿I nosaltres què fem? Com va dir el savi de Sueca, si no fem política, ens la faran per nosaltres. I faran la que no ens agrada o la que més ens perjudica. Per això, si no ens agraden els mandataris que tenim, cal que els canvien. Si no ens agrada la televisió, cal que la canviem. Si no estem d’acord amb els genocidis, cal que actuem.

¿Com actuar? La resposta d’ahir de moltes ciutadanes i ciutadans va ser ràpida i la protesta en les portes del consolat de Marroc a la ciutat de València sonada. Va ser una actuació local per a canviar este món global. I això pot funcionar, des d’ací, des de casa. Cal pressionar als governs nostres i als de fora, mostrar-los el nostre descontent, dir-los que volem respecte per les persones i respecte dels Drets Humans. I ara toca estar amb el Sàhara i la seua gent perquè ja n’hi ha prou, perquè cal una resposta a les llargues dècades d’opressió i de marginació que patix un poble que no li ha fet res a ningú.

Pensar el global. Actuar en local. Perquè també hi ha vida fora del País Valencià, baixa al carrer i participa.

Per cert, ací vos deixe un vídeo que vaig gravar de la primera protesta front el consolat del Marroc, el passat dia 8 a València.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada